Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

2022 Yılı İl Özel İdaresi için verimli geçti

Gündem 27.03.2023 - 11:54, Güncelleme: 27.03.2023 - 11:57 3970+ kez okundu.
 

2022 Yılı İl Özel İdaresi için verimli geçti

Kamuoyu ile paylaşılan Isparta İl Özel İdaresinin 2022 yılı faaliyet raporunda yıl içerisinde gerçekleştirilen hizmetlere yer verildi. Raporu değerlendiren Vali Aydın Baruş, “Şeffaflık ilkesi ile hesap verme sorumluluğuna dayalı bir yönetim anlayışı içerisinde hazırlanan 2022 Yılı Faaliyet Raporunun gelecek yıllara da ışık tutmasını temenni ederek başta İl Genel Meclisi Üyelerimiz olmak üzere kamuoyunun bilgisine sunar, faaliyetlerin gerçekleşmesinde emeği geçen birim yöneticileri ve çalışanlarına teşekkür ederim” dedi.
“Isparta İl Özel İdaresi’nin 2022 Yılı Faaliyet Raporu, ilgili mevzuat gereğince hazırlanarak siz değerli İl Genel Meclisi Üyelerimiz ile kamuoyunun bilgi ve değerlendirmesine sunulmuştur. Kamu yönetim sistemindeki yeniden yapılanma süreci mahalli idarelerde de değişim ve dönüşümü gerekli kılmaktadır. Yönetim anlayışındaki değişiklikler, faaliyetlerin ilgili mevzuat ve bütçe sistemi kadar, sağlam mali yönetim, şeffaflık, etkililik, verimlilik ve ekonomiklik ilkeleriyle de uyumlu olduğuna ilişkin makul güvence sağlamayı amaçlamaktadır. Faaliyet raporları mali saydamlık ve hesap verme sorumluluğunun en önemli unsurlarından biri olduğu kadar performans esaslı bütçeleme sisteminin de temel taşlarından biridir. Isparta İl Özel İdaresi 2020-2024 Dönemi Stratejik Planında; 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu hükümleri dikkate alınarak 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile getirilen; hizmetlerde etkililik, verimlilik, etkenlik ve şeffaflık yaklaşımının etkisi ile "Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması", "Güvenli ve Kesintisiz Yol ve Ulaşım Ağının Tamamlanması", "Kırsal Kalkınmanın Güçlendirilmesi", "Eğitim ve Sağlıkta Kalitenin Artırılması" , "Kültür ve Sanat Faaliyetlerinin Desteklenmesi ve Turizmin Yaygınlaştırılması", “İl Genelinde Sosyal Dayanışmanın Artırılması” ve “Kurumsal Kapasitenin Güçlendirilmesi” hedeflerini stratejik amaçlar olarak belirlemiştir. İl Özel İdaresi, stratejik hedeflere ulaşmak için, ilgili kamu idareleri, özel sektör kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile etkili bir işbirliği, koordinasyon ve yardımlaşma ilkelerini benimsemiştir. 2022 yılında gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerimiz; uluslararası standartlar ve AB uygulamalarıyla uyumlu olarak yeniden yapılandırılan kamu yönetim sistemi, çok yıllı bütçeleme, stratejik planlama, iç kontrol, mali saydamlık, hesap verebilirlik, tahakkuk esaslı muhasebe gibi çağdaş yönetim araçları ile de güçlendirilmiştir. Yönetim sistemindeki değişimin ve dönüşümün gereği olarak Isparta İl Özel İdaresi, öncelikle iç kontrol sistemlerini yeniden düzenleyerek stratejik plan hedeflerinin sonuç odaklı izleme ve değerlendirilmesine imkân tanıyacak bir alt yapıyı inşa etme sürecinde önemli mesafe almıştır. Yeni yönetim anlayışına hakim olan ilkeler çerçevesinde temel faaliyetleri gerçekleştirmek üzere 171.515.000 TL olarak belirlenen 2022 Yılı Gelir Bütçesi yıl içerisindeki elde edilen ek gelir ve ek finansman ile bağış ve yardımlarda önemli oranlarda artışlar meydana gelmesi neticesinde 709.944.934,96 TL olarak gerçekleşmiştir. Yıl içerisindeki meydana gelen artışlarla birlikte Gelir Bütçesindeki gerçekleşme oranı % 413,93 olmuştur. 2022 Yılı Gider Bütçesi ise yıl başında 170.000.000,00 TL olarak öngörülmüş olup devreden ödenek, ek ödenek, tahsisli ödeneklerle birlikte bütçe 865.622.501,86 TL’ye çıkarılmış, bu ödeneklerin 620.526.457,63 TL’si harcanmış, Gider Bütçesinin gerçekleşme oranı ise % 71,69 olmuştur. 2022 Yılı Gider Bütçesinden; Genel Kamu Hizmetleri için 162.457.127 TL, Savunma Hizmetleri için 2.915.927 TL, Kamu Düzeni ve Güvenlik Hizmetleri için 7.840.293 TL, Ekonomik İşler ve Hizmetler için 121.744.576 TL, Çevre Koruma Hizmetleri için 9.170.303 TL, İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri için 28.919.321 TL, Sağlık Hizmetleri için 427.582 TL, Dinlenme Kültür ve Din Hizmetleri için 1.180.981 TL, Eğitim Hizmetleri için 237.749.689 TL, Sosyal Güvenlik ve Sosyal Yardım Hizmetleri için 48.120.655 TL harcama yapılmıştır. 2020-2024 Dönemi Stratejik Planı Çerçevesinde 2022 Yılında İlimizin ekonomik ve sosyal yönden kalkınması, kırsal alanda altyapının güçlendirilmesi ve buralarda yaşam süren vatandaşlarımızın hayat şartlarının iyileştirilmesi amacıyla önemli çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Kırsal Kalkınmanın Güçlendirilmesi Amacına uygun olarak Tarımda Suyun Etkili Kullanımı İçin Uygun Yöntem ve Teknolojilerin Geliştirilmesi Sağlamak hedefi kapsamında; kapalı sistem sulamaların yaygınlaştırılması için muhtelif çapta sulama suyu boru alımlarına 187.308,00 TL harcanmıştır. KÖYLERDEKİ ÇALIŞMALARA BÜYÜK AĞIRLIK VERİLDİ… Güvenli ve Kesintisiz Yol Ulaşım Ağının Tamamlanması amacına uygun olarak Çevreyi Koruyan ve Gelişimi Destekleyen Planlar Yaparak Yol ve Ulaşım Ağını Geliştirmek hedefi kapsamında; 1. Kat Asfalt Yapımı, 2. Kat Asfalt Yapımı, BSK Asfalt Kaplama, Stabilize Yol Yapımı, Beton Yol Yapımı, Sanat Yapıları Yapımı, Asfalt Onarımı, Yol Bakım ve Kar Mücadelesi, Yol Levha ve İşaretleri ile Otokorkuluk Yapımı için toplam 95.322.781 TL harcama yapılmıştır. Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması amacına uygun olarak Yerleşim Yerlerinin Sağlıklı ve Yeterli İçme ve Kullanma Suyuna Erişimini Sağlamak hedefi kapsamında; İçme Suyu Sondaj Çalışması ile Sondaj Kuyularının Onarımı, İçme Suyu Şebekelerinin Yenilenmesi İçme Suyu Deposu Bakım ve Onarımları için toplam 16.338.989,41 TL harcama yapılmıştır. Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması amacına uygun olarak Sürdürülebilir Çevrenin ve Kısıtlı Doğal Kaynakların Gelecek Nesiller İçin Güvence Altına Alınmasını Sağlamak hedefi kapsamında; Yeni Kanalizasyon, İlave Kanalizasyon ve Doğal Arıtma Tesisleri Yapım, Bakım ve Onarımları, Atık Yönetim Çalışmaları, İçme Suyu Pompalarının Güneş Enerjisi ile Çalışan Pompaya Dönüştürülmesi için toplam 9.427.285 TL harcama yapılmıştır. Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması amacına uygun olarak Etkili Mekansal Planlamalar ile Yerleşim Yerlerini Geliştirmek hedefi kapsamında Köy Meydan Düzenlemeleri ile Çocuk Oyun Parkı, Piknik Alanları, Yürüyüş Yolları Oluşturulması için 22.175.429 TL harcama yapılmıştır. Eğitim ve Sağlıkta Kalitenin Artırılması amacına uygun olarak Eğitim Kalitesini İyileştirmek İçin Eğitim Kurumlarında Alt ver Üst Yapı Standartlarını Yükseltmek hedefi kapsamında; okul binalarının güçlendirilmesi başta olmak üzere okul Onarımları ve okul yapımları için 216.236.341 TL harcama yapılmıştır. Sosyal Hizmet Alan Çocuklarımızın Yaşam Koşullarını İyileştirmek amacına uygun olarak Çocuk Destek Merkezi Yapımı hedefi kapsamında; Yaşam Evi ve İdari Bina Yapımı için 13.500.000 TL harcanmıştır. Kültür ve Sanat Faaliyetlerinin Desteklenmesi ve Turizmin Yaygınlaştırılması amacına uygun olarak Yüksek Turizm Potansiyelini Harekete Geçirecek Altyapı Projelerinin Üretilmesini Sağlamak hedefi kapsamında; Davraz Dağı Kış Sporları Turizm Merkezi Yeni Mekanik Tesis Yapımı, Mevcut Tesislerin Onarımı ve Havai Enerji Nakil Hatlarının Yeraltına Alınması ile Ek Trafo Tesislerinin Yapılması İşleri için 11.561.990 TL harcama Yapılmıştır. Şeffaflık ilkesi ile hesap verme sorumluluğuna dayalı bir yönetim anlayışı içerisinde hazırlanan 2022 Yılı Faaliyet Raporunun gelecek yıllara da ışık tutmasını temenni ederek başta İl Genel Meclisi Üyelerimiz olmak üzere kamuoyunun bilgisine sunar, faaliyetlerin gerçekleşmesinde emeği geçen birim yöneticileri ve çalışanlarına teşekkür ederim.” 1.GENEL BİLGİLER A. MİSYON VE VİZYON : Isparta İ.Ö.İ.’nin Misyonu "Bölgesinde altyapı, eğitim, sağlık, spor, tarım, sanayi, ticaret, çevre, kültür, sanat, turizm ve sosyal dayanışma alanlarında; ilgili kamu idareleri ile işbirliği, koordinasyon ve yardımlaşma anlayışı ile çalışmak; kurumsal risklerin kontrol sistemleri ile izlenebilirliğini sağlamak; vatandaşa kusursuz hizmet sunmak için sahip olduğu insan kaynağının motive edildiği bir çalışma ortamı yaratmak ve Isparta İl'in yaşam kalitesinin yükselmesine katkıda bulunmak" olarak belirlemiştir. Isparta İ.Ö.İ.’nin Vizyonu Doğal, tarihi ve kültürel yapısıyla yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya kenti olma yolunda; kaynakları verimli kullanarak maksimum faydayı üreten; hizmet sunumunda insan odaklılığı esas alan ve bölgeler arası gelişmişlik farkını en aza indiren öncü bir Kurum olmak" olarak benimsemiştir Isparta İ.Ö.İ. Temel Değerleri; ❖ Katılımcılık ❖ Şeffaflık ❖ Dürüstlük ve Güvenilirlik ❖ İnsan Odaklılık ❖ Eşitlik ve Adalet ❖ Verimlilik ❖ Çağdaşlık ❖ Ulaşılabilirlik ❖ Dinamiklik ❖ Zamanındalık ❖ Sürdürülebilirlik. B.YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR : 5302 sayılı yasa ile İl Özel İdaresinin kuruluşu, organları, yönetimi, görev ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları yeniden düzenlenmiştir. İl Özel İdaresinin Görev ve Sorumlulukları İl özel idaresi mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; Gençlik ve spor sağlık, tarım, sanayi ve ticaret; Belediye sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyeleri hariç ilin çevre düzeni plânı, bayındırlık ve iskân, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi, kültür, sanat, turizm, sosyal hizmet ve yardımlar, yoksullara mikro kredi verilmesi, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları; ilk ve orta öğretim kurumlarının arsa temini, binalarının yapım, bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin hizmetleri il sınırları içinde, İmar, yol, su, kanalizasyon, katı atık, çevre, acil yardım ve kurtarma; orman köylerinin desteklenmesi, ağaçlandırma, park ve bahçe tesisine ilişkin hizmetleri belediye sınırları dışında, Yapmakla görevli ve yetkilidir. Bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları; yapım, bakım ve onarım işleri, devlet ve il yolları, içme suyu, sulama suyu, kanalizasyon, enerji nakil hattı, sağlık, eğitim, kültür, turizm, çevre, imar, bayındırlık, iskân, gençlik ve spor gibi hizmetlere ilişkin yatırımlar ile bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşlarının görev alanına giren diğer yatırımları, kendi bütçelerinde bu hizmetler için ayrılan ödenekleri il özel idarelerine aktarmak suretiyle gerçekleştirebilir. Aktarma işlemi ilgili bakanın onayıyla yapılır ve bu ödenekler tahsis amacı dışında kullanılamaz. İş, il özel idaresinin tabi olduğu usul ve esaslara göre sonuçlandırılır. İl özel idareleri de bütçe imkânları ölçüsünde bu yatırımlara kendi bütçesinden ödenek aktarabilir. Bu fıkraya göre, bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları tarafından aktarılacak ödenekler ile gerçekleştirilecek yatırımlar, birinci fıkrada öngörülen görev alanı sınırlamasına tabi olmaksızın bütün il sınırları içinde yapılabilir. (Ek cümle: 6/4/2011-6225/1 md.) Bu fıkra kapsamında belirli bir projenin gerçekleştirilmesi amacıyla il özel idaresine aktarıldığı halde, aktarıldığı mali yılı takip eden yıl sonuna kadar tahsis edildiği proje için kullanılamayacağı anlaşılan ödenekler, ilgili Bakanın onayı ile bu fıkra kapsamında değerlendirilmek ve başka bir projede kullanılmak üzere aynı veya başka bir il özel idaresine veya ilgili mevzuatı çerçevesinde kullanılmak üzere Toplu Konut İdaresine aktarılabilir. (Ek fıkra: 1/7/2006-5538/26 md.; Değişik üçüncü fıkra: 24/10/2011-KHK-661/61 md.) Kamu kurum ve kuruluşlarının 5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanunu kapsamındaki araçlarının alımı, işletilmesi, bakım ve onarımı ile bürolarının ihtiyaçları; kamu konutlarının yapım, bakım, işletme ve onarımı ile emniyet hizmetlerinin gerektirdiği teçhizat alımıyla ilgili harcamalar il özel idaresi bütçesinden karşılanabilir. İl çevre düzeni plânı; valinin koordinasyonunda, büyükşehirlerde büyükşehir belediyeleri, diğer illerde il belediyesi ve il özel idaresi ile birlikte yapılır. İl çevre düzeni plânı belediye meclisi ile il genel meclisi tarafından onaylanır. (Ek cümle: 1/7/2006-5538/26 md.) Belediye  sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyelerinde il çevre düzeni planı ilgili Büyükşehir Belediyeleri tarafından yapılır veya yaptırılır ve doğrudan Belediye Meclisi tarafından onaylanır. Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, il özel idaresinin malî durumu, hizmetin ivediliği ve verildiği yerin gelişmişlik düzeyi dikkate alınarak belirlenir. İl özel idaresi hizmetleri, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda engelli, yaşlı, düşkün ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Hizmetlerin diğer mahallî idareler ve kamu kuruluşları arasında bütünlük ve uyum içinde yürütülmesine yönelik koordinasyon o ilin valisi tarafından sağlanır.”
Kamuoyu ile paylaşılan Isparta İl Özel İdaresinin 2022 yılı faaliyet raporunda yıl içerisinde gerçekleştirilen hizmetlere yer verildi. Raporu değerlendiren Vali Aydın Baruş, “Şeffaflık ilkesi ile hesap verme sorumluluğuna dayalı bir yönetim anlayışı içerisinde hazırlanan 2022 Yılı Faaliyet Raporunun gelecek yıllara da ışık tutmasını temenni ederek başta İl Genel Meclisi Üyelerimiz olmak üzere kamuoyunun bilgisine sunar, faaliyetlerin gerçekleşmesinde emeği geçen birim yöneticileri ve çalışanlarına teşekkür ederim” dedi.

“Isparta İl Özel İdaresi’nin 2022 Yılı Faaliyet Raporu, ilgili mevzuat gereğince hazırlanarak siz değerli İl Genel Meclisi Üyelerimiz ile kamuoyunun bilgi ve değerlendirmesine sunulmuştur. Kamu yönetim sistemindeki yeniden yapılanma süreci mahalli idarelerde de değişim ve dönüşümü gerekli kılmaktadır. Yönetim anlayışındaki değişiklikler, faaliyetlerin ilgili mevzuat ve bütçe sistemi kadar, sağlam mali yönetim, şeffaflık, etkililik, verimlilik ve ekonomiklik ilkeleriyle de uyumlu olduğuna ilişkin makul güvence sağlamayı amaçlamaktadır. Faaliyet raporları mali saydamlık ve hesap verme sorumluluğunun en önemli unsurlarından biri olduğu kadar performans esaslı bütçeleme sisteminin de temel taşlarından biridir.

Isparta İl Özel İdaresi 2020-2024 Dönemi Stratejik Planında; 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu hükümleri dikkate alınarak 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile getirilen; hizmetlerde etkililik, verimlilik, etkenlik ve şeffaflık yaklaşımının etkisi ile "Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması", "Güvenli ve Kesintisiz Yol ve Ulaşım Ağının Tamamlanması", "Kırsal Kalkınmanın Güçlendirilmesi", "Eğitim ve Sağlıkta Kalitenin Artırılması" , "Kültür ve Sanat Faaliyetlerinin Desteklenmesi ve Turizmin Yaygınlaştırılması", “İl Genelinde Sosyal Dayanışmanın Artırılması” ve “Kurumsal Kapasitenin Güçlendirilmesi” hedeflerini stratejik amaçlar olarak belirlemiştir. İl Özel İdaresi, stratejik hedeflere ulaşmak için, ilgili kamu idareleri, özel sektör kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile etkili bir işbirliği, koordinasyon ve yardımlaşma ilkelerini benimsemiştir. 2022 yılında gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerimiz; uluslararası standartlar ve AB uygulamalarıyla uyumlu olarak yeniden yapılandırılan kamu yönetim sistemi, çok yıllı bütçeleme, stratejik planlama, iç kontrol, mali saydamlık, hesap verebilirlik, tahakkuk esaslı muhasebe gibi çağdaş yönetim araçları ile de güçlendirilmiştir. Yönetim sistemindeki değişimin ve dönüşümün gereği olarak Isparta İl Özel İdaresi, öncelikle iç kontrol sistemlerini yeniden düzenleyerek stratejik plan hedeflerinin sonuç odaklı izleme ve değerlendirilmesine imkân tanıyacak bir alt yapıyı inşa etme sürecinde önemli mesafe almıştır. Yeni yönetim anlayışına hakim olan ilkeler çerçevesinde temel faaliyetleri gerçekleştirmek üzere 171.515.000 TL olarak belirlenen 2022 Yılı Gelir Bütçesi yıl içerisindeki elde edilen ek gelir ve ek finansman ile bağış ve yardımlarda önemli oranlarda artışlar meydana gelmesi neticesinde 709.944.934,96 TL olarak gerçekleşmiştir. Yıl içerisindeki meydana gelen artışlarla birlikte Gelir Bütçesindeki gerçekleşme oranı % 413,93 olmuştur.

2022 Yılı Gider Bütçesi ise yıl başında 170.000.000,00 TL olarak öngörülmüş olup devreden ödenek, ek ödenek, tahsisli ödeneklerle birlikte bütçe 865.622.501,86 TL’ye çıkarılmış, bu ödeneklerin 620.526.457,63 TL’si harcanmış, Gider Bütçesinin gerçekleşme oranı ise % 71,69 olmuştur. 2022 Yılı Gider Bütçesinden; Genel Kamu Hizmetleri için 162.457.127 TL, Savunma Hizmetleri için 2.915.927 TL, Kamu Düzeni ve Güvenlik Hizmetleri için 7.840.293 TL, Ekonomik İşler ve Hizmetler için 121.744.576 TL, Çevre Koruma Hizmetleri için 9.170.303 TL, İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri için 28.919.321 TL, Sağlık Hizmetleri için 427.582 TL, Dinlenme Kültür ve Din Hizmetleri için 1.180.981 TL, Eğitim Hizmetleri için 237.749.689 TL, Sosyal Güvenlik ve Sosyal Yardım Hizmetleri için 48.120.655 TL harcama yapılmıştır. 2020-2024 Dönemi Stratejik Planı Çerçevesinde 2022 Yılında İlimizin ekonomik ve sosyal yönden kalkınması, kırsal alanda altyapının güçlendirilmesi ve buralarda yaşam süren vatandaşlarımızın hayat şartlarının iyileştirilmesi amacıyla önemli çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Kırsal Kalkınmanın Güçlendirilmesi Amacına uygun olarak Tarımda Suyun Etkili Kullanımı İçin Uygun Yöntem ve Teknolojilerin Geliştirilmesi Sağlamak hedefi kapsamında; kapalı sistem sulamaların yaygınlaştırılması için muhtelif çapta sulama suyu boru alımlarına 187.308,00 TL harcanmıştır.

KÖYLERDEKİ ÇALIŞMALARA

BÜYÜK AĞIRLIK VERİLDİ…

Güvenli ve Kesintisiz Yol Ulaşım Ağının Tamamlanması amacına uygun olarak Çevreyi Koruyan ve Gelişimi Destekleyen Planlar Yaparak Yol ve Ulaşım Ağını Geliştirmek hedefi kapsamında; 1. Kat Asfalt Yapımı, 2. Kat Asfalt Yapımı, BSK Asfalt Kaplama, Stabilize Yol Yapımı, Beton Yol Yapımı, Sanat Yapıları Yapımı, Asfalt Onarımı, Yol Bakım ve Kar Mücadelesi, Yol Levha ve İşaretleri ile Otokorkuluk Yapımı için toplam 95.322.781 TL harcama yapılmıştır. Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması amacına uygun olarak Yerleşim Yerlerinin Sağlıklı ve Yeterli İçme ve Kullanma Suyuna Erişimini Sağlamak hedefi kapsamında; İçme Suyu Sondaj Çalışması ile Sondaj Kuyularının Onarımı, İçme Suyu Şebekelerinin Yenilenmesi İçme Suyu Deposu Bakım ve Onarımları için toplam 16.338.989,41 TL harcama yapılmıştır. Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması amacına uygun olarak Sürdürülebilir Çevrenin ve Kısıtlı Doğal Kaynakların Gelecek Nesiller İçin Güvence Altına Alınmasını Sağlamak hedefi kapsamında; Yeni Kanalizasyon, İlave Kanalizasyon ve Doğal Arıtma Tesisleri Yapım, Bakım ve Onarımları, Atık Yönetim Çalışmaları, İçme Suyu Pompalarının Güneş Enerjisi ile Çalışan Pompaya Dönüştürülmesi için toplam 9.427.285 TL harcama yapılmıştır. Bölgeler Arası Gelişmişlik Farklarının Azaltılması ve Yaşam Kalitesinin Artırılması amacına uygun olarak Etkili Mekansal Planlamalar ile Yerleşim Yerlerini Geliştirmek hedefi kapsamında Köy Meydan Düzenlemeleri ile Çocuk Oyun Parkı, Piknik Alanları, Yürüyüş Yolları Oluşturulması için 22.175.429 TL harcama yapılmıştır. Eğitim ve Sağlıkta Kalitenin Artırılması amacına uygun olarak Eğitim Kalitesini İyileştirmek İçin Eğitim Kurumlarında Alt ver Üst Yapı Standartlarını Yükseltmek hedefi kapsamında; okul binalarının güçlendirilmesi başta olmak üzere okul Onarımları ve okul yapımları için 216.236.341 TL harcama yapılmıştır. Sosyal Hizmet Alan Çocuklarımızın Yaşam Koşullarını İyileştirmek amacına uygun olarak Çocuk Destek Merkezi Yapımı hedefi kapsamında; Yaşam Evi ve İdari Bina Yapımı için 13.500.000 TL harcanmıştır.

Kültür ve Sanat Faaliyetlerinin Desteklenmesi ve Turizmin Yaygınlaştırılması amacına uygun olarak Yüksek Turizm Potansiyelini Harekete Geçirecek Altyapı Projelerinin Üretilmesini Sağlamak hedefi kapsamında; Davraz Dağı Kış Sporları Turizm Merkezi Yeni Mekanik Tesis Yapımı, Mevcut Tesislerin Onarımı ve Havai Enerji Nakil Hatlarının Yeraltına Alınması ile Ek Trafo Tesislerinin Yapılması İşleri için 11.561.990 TL harcama Yapılmıştır. Şeffaflık ilkesi ile hesap verme sorumluluğuna dayalı bir yönetim anlayışı içerisinde hazırlanan 2022 Yılı Faaliyet Raporunun gelecek yıllara da ışık tutmasını temenni ederek başta İl Genel Meclisi Üyelerimiz olmak üzere kamuoyunun bilgisine sunar, faaliyetlerin gerçekleşmesinde emeği geçen birim yöneticileri ve çalışanlarına teşekkür ederim.”

1.GENEL BİLGİLER A. MİSYON VE VİZYON :

Isparta İ.Ö.İ.’nin Misyonu "Bölgesinde altyapı, eğitim, sağlık, spor, tarım, sanayi, ticaret, çevre, kültür, sanat, turizm ve sosyal dayanışma alanlarında; ilgili kamu idareleri ile işbirliği, koordinasyon ve yardımlaşma anlayışı ile çalışmak; kurumsal risklerin kontrol sistemleri ile izlenebilirliğini sağlamak; vatandaşa kusursuz hizmet sunmak için sahip olduğu insan kaynağının motive edildiği bir çalışma ortamı yaratmak ve Isparta İl'in yaşam kalitesinin yükselmesine katkıda bulunmak" olarak belirlemiştir. Isparta İ.Ö.İ.’nin Vizyonu Doğal, tarihi ve kültürel yapısıyla yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya kenti olma yolunda; kaynakları verimli kullanarak maksimum faydayı üreten; hizmet sunumunda insan odaklılığı esas alan ve bölgeler arası gelişmişlik farkını en aza indiren öncü bir Kurum olmak" olarak benimsemiştir Isparta İ.Ö.İ. Temel Değerleri;

❖ Katılımcılık

❖ Şeffaflık

❖ Dürüstlük ve Güvenilirlik

❖ İnsan Odaklılık

❖ Eşitlik ve Adalet

❖ Verimlilik

❖ Çağdaşlık

❖ Ulaşılabilirlik

❖ Dinamiklik

❖ Zamanındalık

❖ Sürdürülebilirlik.

B.YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR : 5302 sayılı yasa ile İl Özel İdaresinin kuruluşu, organları, yönetimi, görev ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları yeniden düzenlenmiştir. İl Özel İdaresinin Görev ve Sorumlulukları İl özel idaresi mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; Gençlik ve spor sağlık, tarım, sanayi ve ticaret; Belediye sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyeleri hariç ilin çevre düzeni plânı, bayındırlık ve iskân, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi, kültür, sanat, turizm, sosyal hizmet ve yardımlar, yoksullara mikro kredi verilmesi, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları; ilk ve orta öğretim kurumlarının arsa temini, binalarının yapım, bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin hizmetleri il sınırları içinde, İmar, yol, su, kanalizasyon, katı atık, çevre, acil yardım ve kurtarma; orman köylerinin desteklenmesi, ağaçlandırma, park ve bahçe tesisine ilişkin hizmetleri belediye sınırları dışında, Yapmakla görevli ve yetkilidir. Bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları; yapım, bakım ve onarım işleri, devlet ve il yolları, içme suyu, sulama suyu, kanalizasyon, enerji nakil hattı, sağlık, eğitim, kültür, turizm, çevre, imar, bayındırlık, iskân, gençlik ve spor gibi hizmetlere ilişkin yatırımlar ile bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşlarının görev alanına giren diğer yatırımları, kendi bütçelerinde bu hizmetler için ayrılan ödenekleri il özel idarelerine aktarmak suretiyle gerçekleştirebilir. Aktarma işlemi ilgili bakanın onayıyla yapılır ve bu ödenekler tahsis amacı dışında kullanılamaz. İş, il özel idaresinin tabi olduğu usul ve esaslara göre sonuçlandırılır.

İl özel idareleri de bütçe imkânları ölçüsünde bu yatırımlara kendi bütçesinden ödenek aktarabilir. Bu fıkraya göre, bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları tarafından aktarılacak ödenekler ile gerçekleştirilecek yatırımlar, birinci fıkrada öngörülen görev alanı sınırlamasına tabi olmaksızın bütün il sınırları içinde yapılabilir. (Ek cümle: 6/4/2011-6225/1 md.) Bu fıkra kapsamında belirli bir projenin gerçekleştirilmesi amacıyla il özel idaresine aktarıldığı halde, aktarıldığı mali yılı takip eden yıl sonuna kadar tahsis edildiği proje için kullanılamayacağı anlaşılan ödenekler, ilgili Bakanın onayı ile bu fıkra kapsamında değerlendirilmek ve başka bir projede kullanılmak üzere aynı veya başka bir il özel idaresine veya ilgili mevzuatı çerçevesinde kullanılmak üzere Toplu Konut İdaresine aktarılabilir. (Ek fıkra: 1/7/2006-5538/26 md.; Değişik üçüncü fıkra: 24/10/2011-KHK-661/61 md.) Kamu kurum ve kuruluşlarının 5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanunu kapsamındaki araçlarının alımı, işletilmesi, bakım ve onarımı ile bürolarının ihtiyaçları; kamu konutlarının yapım, bakım, işletme ve onarımı ile emniyet hizmetlerinin gerektirdiği teçhizat alımıyla ilgili harcamalar il özel idaresi bütçesinden karşılanabilir. İl çevre düzeni plânı; valinin koordinasyonunda, büyükşehirlerde büyükşehir belediyeleri, diğer illerde il belediyesi ve il özel idaresi ile birlikte yapılır. İl çevre düzeni plânı belediye meclisi ile il genel meclisi tarafından onaylanır. (Ek cümle: 1/7/2006-5538/26 md.) Belediye  sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyelerinde il çevre düzeni planı ilgili Büyükşehir Belediyeleri tarafından yapılır veya yaptırılır ve doğrudan Belediye Meclisi tarafından onaylanır. Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, il özel idaresinin malî durumu, hizmetin ivediliği ve verildiği yerin gelişmişlik düzeyi dikkate alınarak belirlenir. İl özel idaresi hizmetleri, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda engelli, yaşlı, düşkün ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Hizmetlerin diğer mahallî idareler ve kamu kuruluşları arasında bütünlük ve uyum içinde yürütülmesine yönelik koordinasyon o ilin valisi tarafından sağlanır.”

Isparta HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sarkikaraagac.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.